ساختمان پیش ساخته سبک

چهارشنبه 29 شهريور 1396
10:22
admin


زمانی که از استحکام بالای یک فلز و سبکی آن سخن به میان می آید ، ناخودآگاه به یاد فلز آلومینیوم و آلیاژ های آن میافتیم . این فلز که با تکیه بر همین ویژگی خود ، نه تنها انقلابی بزرگ در صنایع هوایی بوجود آورد ؛ بلکه توانست با برآورده کردن خواسته های بشر در طراحی فضاپیماهای غول پیکر ، فصلی جدید در تاریخ بشر بنگارد .

این ویژگی ها به حدی مطلوب بود که انسان ها را بر آن داشت تا اماکن سکونتی ، مراکز خرید ، بیمارستان ها ، مدارس و ... خود را نیز با این ماده بسازند اما قیمت بسیار بالای آن سبب شد تا به جای استفاده از آلومینیوم از فلزی مشابه ولی ارزانتر از آن استفاده شود . امروزه فولاد به عنوان آلیاژ کربن دار آهن ، در حالات و خلوص متفاوت عرضه می گردد که یکی از مهمترین آن ها فولاد نورد سرد می باشد که در ساخت ساختمان پیش ساخته سبک کاربرد فراوانی دارد . ساختمان پیش ساخته سبک در 3 دهه اخیر توانسته اند تا جایگاه ویژه ای در بین روش های ساخت بنا پیدا کنند . ساختمان پیش ساخته سبک با تکیه بر ماده اولیه خود ( فولاد نورد سرد گالوانیزه ) ، دارای ساختاری سبک و مقاوم که سال ها حالتی آرمانی مد نظر کارشناسان امر در ساخت یک بنا بوده است - می باشد . ساختمان پیش ساخته سبک به نسبت ساختمان های بتنی آجری و فلزی دارای وزنی نصف می باشد . این ساختمان ها به دلیل مونتاژ پیچ و مهرهای ( و نه جوش ) توانایی دمونتاز و انتقال به محلی دیگر و همچنین افزایش طبقه را دارند ، از این روی ساختمان پیش ساخته سبک مناسب افراد و مشاغلیست که در فضاهای باز مستقر شده (به دلیل امکان گسترش ساختمان ) و یا در معرض جابجایی زیاد قرار دارند . ساختمان پیش ساخته سبک بر خلاف سازه های چوبی که مصرف کننده چوب و تخریب محیط زیست هستند و یا سازه های بتنی که آلودگی های مختص خود را دارند ، هیچ گونه آسیبی به محیط زیست نزده و در صورت اضافه آمدن مواد اولیه ( فولاد ) به سادگی قابل بازیافت می باشند .

می دانیم با اضافه شدن وزن یک بنا ، نیاز به شالوده ای عمیق تر و گسترده تر برای ساخت ساختمان داریم و با بزرگتر شدن فونداسیون ، میزان درگیری ساختمان مذکور با زمین بیشتر شده و نیروی عمل و عکس و العمل بیشتری روی هم اعمال می کنند ، از سوی دیگر کشور ما با داشتن گسل های متعدد ، همه روزه در شرف وقوع زلزله های ریز و درشت قرار دارد ؛ با یک محاسبه ساده می توان به این نکته پی برد که با کاهش وزن یک سازه ، تلفات و خسارات احتمالی آن نیز در برابر زلزله کم می شود ، از این روست که گفته می شود ساختمان پیش ساخته سبک دارای استقامت زیادی در برابر زلزله می باشد ، ناگفته نماند که مصالح استفاده شده در آن نیز بی تاثیر نیست . ساختمان پیش ساخته سبک این امکان را نیز به ساکنین خود می دهد که در صورت امکان ( به عنوان مثال عدم وجود محدیت فضا ) ، تعداد اتاق های ساختمان خود را کم- زیاد و یا کوچک بزرگ کند که این عامل نیز می تواند در کنار نصب سریع ، قیمت مناسب ، عدم آلودگی و عمر بالای سبب محبوبیت بالای این پدیده گردد.


[ بازدید : 27 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]